Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Haft z najwyższej półki

Tomasz Słomczyński

Niełatwo jest odczarować Cepelię. Trzeba się zmagać z wieloletnimi przyzwyczajeniami rodem z poprzedniej epoki. Ale w efekcie może powstać marka jedyna w swoim rodzaju


Talerzyki, spodki i flakoniki z kaszubskim haftem zna niemal każdy Polak, który pamięta PRL. W domach ozdabiały kuchenne ściany i kredensowe półki. Tak się opatrzyły, że są dziś traktowane jako synonim dawnej Cepelii. Stawia się je na półce, ale raczej jako element żartobliwego sentymentu do lat minionych. Co gorsza – wzory pochodzące z haftów, stając się złym ambasadorem kaszubskiego wzornictwa, a zarazem jego ikoną, przesyłają w świat przekaz o siermiężności kultury ludowej tego regionu.

Są jednak przedsiębiorcy, którzy próbują odczarować sam haft, jak i przekaz marketingowy, który on ze sobą niesie. Chcą przywrócić wzornictwu kaszubskiemu należne miejsce we współczesnej kulturze. Choć – jak na razie – często robią to dla idei, to niewykluczone, że wkrótce okaże się to doskonałym pomysłem na zarobienie pieniędzy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE