Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: materiały prasowe

Czym jeżdżą prezesi?

WOJCIECH ROMAŃSKI, ANNA OGONOWSKA

Audi i Skoda to marki, które najczęściej można spotkać na parkingach mniejszych polskich firm. Prezesi lubią też mercedesy i BWM – wynika z ankiety przeprowadzonej przez „Uważam Rze”


W Polsce jest ponad 6,4 mln samochodów służbowych, czyli co trzeci ze wszystkich zarejestrowanych pojazdów należy do firmy. – Na tzw. rynku flotowym dominują auta klasy niższej średniej, popularnie zwane kompaktami. Na pierwszym miejscu już od wielu lat klasyfikowana jest skoda octavia, za nią plasuje się VW golf, a na trzecim miejscu ford focus – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Według danych Samaru w 2015 r. firmy kupiły blisko 230 tys. nowych samochodów osobowych, wyraźnie więcej niż rok wcześniej, kiedy do flot trafiło niespełna 200 tys. aut. Największy wzrost sprzedaży w ubiegłym roku (ponad 41 proc.) zanotował volkswagen golf, którego najnowszy model spotkał się z zainteresowaniem rynku. Z podobnego powodu znacząco (o blisko 40 proc.) wzrosła flotowa sprzedaż passata, który jest na 4. miejscu wśród firmowych samochodów. Ale rekordowy wzrost – o blisko 70 proc. – należy do nowego forda mondeo, który znalazł się na 12. miejscu modeli najchętniej kupowanych przez firmy w Polsce. Wśród liderów rynku są także skoda fabia i rapid, toyota auris i yaris, opel astra, renault clio i nissan qashqai.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej