Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: materiały prasowe

Czym jeżdżą prezesi?

WOJCIECH ROMAŃSKI, ANNA OGONOWSKA

Audi i Skoda to marki, które najczęściej można spotkać na parkingach mniejszych polskich firm. Prezesi lubią też mercedesy i BWM – wynika z ankiety przeprowadzonej przez „Uważam Rze”


W Polsce jest ponad 6,4 mln samochodów służbowych, czyli co trzeci ze wszystkich zarejestrowanych pojazdów należy do firmy. – Na tzw. rynku flotowym dominują auta klasy niższej średniej, popularnie zwane kompaktami. Na pierwszym miejscu już od wielu lat klasyfikowana jest skoda octavia, za nią plasuje się VW golf, a na trzecim miejscu ford focus – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Według danych Samaru w 2015 r. firmy kupiły blisko 230 tys. nowych samochodów osobowych, wyraźnie więcej niż rok wcześniej, kiedy do flot trafiło niespełna 200 tys. aut. Największy wzrost sprzedaży w ubiegłym roku (ponad 41 proc.) zanotował volkswagen golf, którego najnowszy model spotkał się z zainteresowaniem rynku. Z podobnego powodu znacząco (o blisko 40 proc.) wzrosła flotowa sprzedaż passata, który jest na 4. miejscu wśród firmowych samochodów. Ale rekordowy wzrost – o blisko 70 proc. – należy do nowego forda mondeo, który znalazł się na 12. miejscu modeli najchętniej kupowanych przez firmy w Polsce. Wśród liderów rynku są także skoda fabia i rapid, toyota auris i yaris, opel astra, renault clio i nissan qashqai.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej