Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: materiały prasowe

Czym jeżdżą prezesi?

WOJCIECH ROMAŃSKI, ANNA OGONOWSKA

Audi i Skoda to marki, które najczęściej można spotkać na parkingach mniejszych polskich firm. Prezesi lubią też mercedesy i BWM – wynika z ankiety przeprowadzonej przez „Uważam Rze”


W Polsce jest ponad 6,4 mln samochodów służbowych, czyli co trzeci ze wszystkich zarejestrowanych pojazdów należy do firmy. – Na tzw. rynku flotowym dominują auta klasy niższej średniej, popularnie zwane kompaktami. Na pierwszym miejscu już od wielu lat klasyfikowana jest skoda octavia, za nią plasuje się VW golf, a na trzecim miejscu ford focus – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Według danych Samaru w 2015 r. firmy kupiły blisko 230 tys. nowych samochodów osobowych, wyraźnie więcej niż rok wcześniej, kiedy do flot trafiło niespełna 200 tys. aut. Największy wzrost sprzedaży w ubiegłym roku (ponad 41 proc.) zanotował volkswagen golf, którego najnowszy model spotkał się z zainteresowaniem rynku. Z podobnego powodu znacząco (o blisko 40 proc.) wzrosła flotowa sprzedaż passata, który jest na 4. miejscu wśród firmowych samochodów. Ale rekordowy wzrost – o blisko 70 proc. – należy do nowego forda mondeo, który znalazł się na 12. miejscu modeli najchętniej kupowanych przez firmy w Polsce. Wśród liderów rynku są także skoda fabia i rapid, toyota auris i yaris, opel astra, renault clio i nissan qashqai.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej