Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Władcy na srebrnym ekranie

Agnieszka Niemojewska

W tak popularnych dziś serialach historycznych fakty z przeszłości zdają się jedynie pretekstem do nakręcenia widowiskowych scen batalistycznych oraz pokazania dworskich intryg i ostrego seksu. Ale de facto mają promować potęgę imperiów

Produkowane są z rozmachem, a ich realizatorzy dysponują wielomilionowymi budżetami. Przykład? Pokazany ostatnio w Canal+ (i wyprodukowany przez tę stację) 10-odcinkowy serial „Wersal. Prawo krwi” kosztował 30 mln euro, z czego 12 proc. pochłonęły kostiumy i dekoracje. To najdroższa francuska produkcja telewizyjna. Co ważne – od razu przygotowana na rynek światowy: całość nakręcono w języku angielskim, a aktorzy wcielający się w głównych bohaterów są Brytyjczykami, co nawet wywołało oburzenie francuskiej opinii publicznej – mimo to właśnie powstaje drugi sezon. Jak zapowiadają twórcy, akcja skupi się na „kobietach, miłosnych eliksirach i truciznach”. Zarówno ten serial, jak i jemu podobne mają ogromną widownię, a prawa do ich emisji kupują stacje telewizyjne na całym świecie.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej