Najnowsza interwencja Uważam Rze

Historia

Cenne sportowe talizmany

Agnieszka Niemojewska

Oficjalne maskotki towarzyszą olimpiadom od lat 70. XX w. Początkowo miały jedynie wspierać zawodników w ich sportowych zmaganiach. Od lat są jednak nie tylko świetną promocją państwa organizującego zawody, ale też źródłem dochodów liczonych w setkach milionów dolarów

 

Tego lata czekają nas dwa wielkie święta sportowe: Euro 2016 we Francji (mistrzostwa Europy w piłce nożnej rozegrane zostaną w dniach 10 czerwca – 20 lipca) oraz XXXI Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro (od 5 do 21 sierpnia). Obie imprezy od dawna mają wybrane i wyprodukowane w milionach egzemplarzy oficjalne maskotki – nie tylko w wersji pluszowych przytulanek, ale też w formie wszelakich gadżetów: koszulek z nadrukiem, plecaków, kubków etc. Maskotką tegorocznych zmagań piłkarskich jest Super Victor – postać z filmu animowanego ubrana w strój reprezentacji Francji i czerwoną pelerynę niczym Superman. Natomiast olimpijskim zmaganiom w Brazylii towarzyszyć będą podobizny żółtego zwierzaka łączącego w sobie talenty kota – zwinność, małpy – skoczność oraz ptaka – latanie i elegancję. „Maskotki reprezentują różnorodność naszej kultury, naszego społeczeństwa, odpowiadają radości i stylowi życia Brazylijczyków” – powiedziała członkini Komitetu Organizacyjnego Igrzysk Beth Lula. Takie podejście do postaci symbolizujących zmagania sportowe w danym kraju towarzyszy nam już od ponad półwiecza.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE