Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: BLOOMBERG
PIOTR MAŁECKI

Wojna o szafy Polaków

Piotr Mazurkiewicz

Walka o rynek odzieżowy jest ostra. I choć w tej branży regularnie zdarzają się bankructwa, to ciągle pojawiają się nowe firmy, które chcą rywalizować o klientów

Centra handlowe w Polsce nie powstawałyby w takiej masie, gdyby marki odzieżowe nie potrzebowały coraz to nowych powierzchni na sklepy. W efekcie galerii handlowych w Polsce jest już ponad 400 i ciągle przybywają nowe, ponieważ apetyty firm są wciąż niezaspokojone.

W Polsce na tysiąc mieszkańców przypada średnio ponad 240 mkw. powierzchni handlowej. Wynik jest już wyższy od średniej europejskiej, wynoszącej ok. 200 mkw. Do końca 2016 r. krajowy wskaźnik ma wzrosnąć do ok. 260 mkw. na tysiąc mieszkańców, co jest już wynikiem bliskim średniej dla państw zachodnioeuropejskich. W miastach najbardziej zabudowanych galeriami, jak Poznań, Wrocław czy Warszawa, wskaźniki są kilka razy wyższe od średniej i dalej rosną. Wystarczy wybrać się do jakiegokolwiek centrum handlowego w centrum dużego miasta, by przekonać się, że zazwyczaj 70–80 proc. ich oferty to sklepy z ubraniami. Klientów nie brakuje w żadnym, jedynie te z drogimi markami nie zmagają się z tłumami, ale w ich wypadku nie o to przecież chodzi.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe