Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: FORUM
MAREK WISNIEWSKI

Napojowa awangarda płynie pod prąd

Beata Drewnowska

Gaszenie pragnienia przestało być w Polsce nudne. To zasługa młodych przedsiębiorców, którzy rzucili rękawicę koncernom i bez kompleksów planują ekspansję zagraniczną

Na łożu śmierci Pablo Picasso miał powiedzieć: „Wypijcie za mnie, wypijcie za moje zdrowie, wiecie, że nie mogę już pić”. Ojciec kubizmu i miłośnik absyntu z pewnością nie miał na myśli napojów na bazie yerba mate, które zamiast tradycyjnym cukrem dosładzane są owocami. Jednak to jego słowa, tłumaczone na język angielski – drink to me, drink to my health, you know I can't drink anymore – zainspirowały Michała Góralskiego i Przemysława Makowieckiego, by nazwać firmę Drink2me.

Jej flagowym produktem jest Bombilla, która zawojowała polski rynek, nie dając się znanym niemieckim napojom z yerba mate, jak fritz cola czy club mate. Na to, by stworzyć napojową alternatywę dla marek zachodnich wpadli, siedząc w jednym z warszawskich klubów zniechęceni jego ówczesną ofertą spod znaku coca-coli i sprita. Prace nad recepturą Bomilli zajęły im rok. Gdy wreszcie trafiła na rynek w 2012 r., szybko okazała się hitem. W ciągu miesiąca od debiutu można było ją kupić w 89 lokalach w stolicy. Sukces zaskoczył nawet właścicieli Drink2me.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy