Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Cenni bohaterowie popkultury

Agnieszka Niemojewska

Choć niektórzy spośród nich po raz pierwszy zaistnieli przed dziesiątkami lat na kartach komiksów, współcześnie eksploatowani są przez kino, telewizję i świat gier. Zapewniają też milionowe dochody producentom gadżetów

Przełom sierpnia i września to czas wzmożonych zakupów wszelakich akcesoriów szkolnych, od plecaków, przez piórniki, po worki na kapcie. Oszem, można znaleźć „neutralne” produkty, jednak zdecydowana większość z nich ma nadruki z podobiznami superbohaterów znanych dzieciom i młodzieży głównie z filmów, ewentualnie gier komputerowych. Młodzi konsumenci często nie zastanawiają się nad źródłem popularności fikcyjnych postaci – Supermana, Batmana czy Avengersów. Ale nim sięgniemy do głębi, warto odnotować, że promocja superbohaterów wśród kolejnych pokoleń trwa w najlepsze i jest to przemyślana strategia. Niczego tu nie pozostawiono przypadkowi. Co roku na ekrany kin wchodzą nowe przygody superbohaterów – zazwyczaj latem, by „przemysł szkolny” mógł wykorzystać ich odświeżone wizerunki (podobnie było w tym roku z premierą „Kapitana Ameryki. Wojny bohaterów”) lub przed Gwiazdką, by każdy rodzic wiedział, co kupić swemu dziecku pod choinkę. Ale równolegle do masowej eksploatacji popularności komiksowych herosów tworzą się fanowskie subkultury, które mają własne strony w internecie i swoiste kody porozumiewania się. Jeszcze do niedawna takie grupy spotykały się w „realu” jedynie we własnym gronie, obecnie zaś takie zloty są okazją do zorganizowania masowych imprez.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej