Najnowsza interwencja Uważam Rze

Aktualności

Prąd dla małej firmy – wybieramy najlepszego sprzedawcę

Materiał Partnera

Każda firma dąży do tego, by maksymalnie obniżyć koszty swojej działalności. Dla wielu firm szczególnie uciążliwy bywa koszt energii elektrycznej, jednak obecnie można go znacząco obniżyć dzięki zmianie sprzedawcy. Pozostaje jednak pytanie, jak zrobić to dobrze? Sprawdziliśmy to.

Czy zmiana sprzedawcy ma w ogóle sens?

Zmiana sprzedawcy prądu przestała być w Polsce czymś niezwykłym. Według danych Urzędu Regulacji Energetyki w 2016 roku na krok taki zdecydowało się ponad 15 tysięcy firm. Licząc od grudnia 2007 roku, sprzedawcę zmieniło w sumie 183 tysięcy podmiotów korzystających z grup taryfowych A, B i C. Podstawowym powodem dokonywania zmiany sprzedawcy jest z pewnością chęć obniżenia rachunków za energię elektryczną. Ile realnie można w taki sposób zaoszczędzić?

– Wysokość oszczędności związanych ze zmianą sprzedawcy prądu dla małej firmy oczywiście będzie zależała od atrakcyjności oferty oraz ilości zużywanego prądu. Trzeba jednak zawsze spojrzeć na to z drugiej strony – czy firmę stać na płacenie za prąd więcej, niż konkurencja? Odpowiedź na to pytanie jest raczej oczywista, zwłaszcza w sytuacji, gdy działalność naszej firmy wiąże się z dużym poborem energii. Warto w tym miejscu też dodać, że na ogół pierwsza zmiana sprzedawcy daje najlepsze efekty. Wynika to z faktu, że "stare" taryfy są zdecydowanie mniej korzystne niż nowe oferty na rynku. ‒ mówi ekspert z firmy EWE.

Jednak nie tylko niższe ceny kuszą odbiorców. Spore znaczenie mają także inne korzystne warunki umowy – takie jak gwarancja stałej ceny, a także dodatkowe bonusy czy wsparcie.

Na co zwrócić uwagę podczas zmiany sprzedawcy prądu?

By w pełni skorzystać ze zmiany sprzedawcy prądu, koniecznie musimy znaleźć takiego partnera, który zaoferuje nam najlepsze warunki. Wbrew pozorom zadanie to nie jest szczególnie trudne – wystarczy bowiem wiedzieć, czego nam potrzeba i na jakie zapisy w umowie zwracać szczególną uwagę.

Najważniejszym wyznacznikiem opłacalności oferty jest oczywiście cena za 1 kilowatogodzinę (kWh). Warto jednak zwracać uwagę na zapisy umowy z nowym sprzedawcą, czy nie zawierają one dodatkowych opłat handlowych, które mogłyby sprawić, że oszczędność na kWh będzie tylko pozorna. Drugą ważną kwestią jest zwrócenie uwagę na zapisy dotyczące zmian cen w trakcie trwania umowy. Najlepiej oczywiście korzystać z tych sprzedawców, którzy oferują gwarancję stałej ceny. Z kolei bezwzględnie wystrzegać się należy podmiotów, które w żaden sposób nie określają tego zagadnienia, lub też oferują kilkomiesięczny okres "promocji", gdy cena za kWh jest naprawdę niska, a potem następuje znaczona podwyżka.

Na koniec warto też podkreślić kilka mniejszych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze nowego sprzedawcy:

  • jakość obsługi,
  • wparcie doradcy,
  • pomoc w formalnościach,
  • skłonność do negocjacji.

Wszystkie te kwestie nie "przykryją" niekorzystnej ceny za każdą kWh, jednak powinny okazać się decydujące w sytuacji, gdy wybieramy spośród podobnych ofert.

Jak bezproblemowo zmienić sprzedawcę prądu?

Dla wielu małych firm najsilniejszym "hamulcem" przed skorzystaniem z oferty lepszego sprzedawcy prądu jest jednak strach przed formalnościami. W rzeczywistości sama procedura nie jest szczególnie skomplikowana, jednak najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług nowych sprzedawców, którzy pomagają w załatwieniu całej „papierkowej roboty”. Jak wygląda to w praktyce?

– Wśród renomowanych sprzedawców prądu pomoc klientom w zmianie jest dziś standardem. Zdecydowanie ułatwia to wszelkie formalności i maksymalnie ogranicza konieczność udziału przedstawiciela firmy. W praktyce klient musi wykonać dwie czynności. Pierwszą z nich jest podpisanie umowy z nowym sprzedawcą wraz z pełnomocnictwem, na podstawie którego będzie on mógł reprezentować nabywcę przy procesie zmiany. W takiej sytuacji drugim i ostatnim obowiązkiem firmy zmieniającej sprzedawcę jest rozliczenie się z poprzednim sprzedawcą. Wszystkie pozostałe formalności, takie jak rozwiązanie dotychczasowej umowy ze starym sprzedawcą czy podpisanie kontraktu z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego zrobi już za nas nasz nowy sprzedawca energii. ‒ dodaje ekspert z firmy EWE.

Poprzednia
1 2

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość

Usunąć czy zostawić? – tatuaż a praca

Tatuaż od zawsze był tematem tabu. Nie od dziś wzbudza kontrowersje. Dla jednych jest przejawem sztuki, innym zaś jawi się jako oszpecenie ciała. Jednak potrafi namieszać w życiu zawodowym swojego posiadacza.

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie większej ilości kanałów sprzedażowych. Sięgamy także do Internetu. Jak wynika ze statystyk, co druki Polak kupuje w Sieci. W 2016 roku online zrobiliśmy zakupy na rekordowe 36 mld zł! Co nas do tego przekonuje?

Prąd dla małej firmy – wybieramy najlepszego sprzedawcę

Każda firma dąży do tego, by maksymalnie obniżyć koszty swojej działalności. Dla wielu firm szczególnie uciążliwy bywa koszt energii elektrycznej, jednak obecnie można go znacząco obniżyć dzięki zmianie sprzedawcy. Pozostaje jednak pytanie, jak zrobić to dobrze? Sprawdziliśmy to.

Jesteś właścicielem nieruchomości? Zobacz, kiedy przydają się systemy rejestracji o wysokiej rozdzielczości

Monitoring to usługa doskonale znana i lubiana. Chętnie sięgają po nią przede wszystkim firmy i instytucje, zwiększając bezpieczeństwo na terenie obiektów. Jeśli jesteś właścicielem nieruchomości i chcesz zabezpieczyć się przed różnego rodzaju zagrożeniami, sięgnij po nowoczesny monitoring IP. Z jego pomocą nie tylko ochrona jest łatwiejsza.