Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Materiał Partnera

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być ono przeprowadzone w taki sposób, by nie odbiło się to na działalności firmy. Jak więc "zrobić to dobrze" w przypadku najnowocześniejszego systemu ERP SAP S/4HANA? Sprawdziliśmy to!

Wdrożenie SAP S/4HANA – dlaczego warto o tym pomyśleć?

Głównym celem wdrażania rozwiązań typu ERP jest osiągniecie lepszego poziomu zarządczego -szybsze podejmowanie decyzji, wydajniejsze zarządzanie, sprawniejsze przetwarzanie danych. Zatem w jaki sposób pakiet SAP S/4HANA jest lepszy od innych rozwiązań ERP dostępnych na rynku?

SAP S/4HANA to zupełnie nowa jakość, jeśli chodzi o oprogramowanie biznesowe. Jego podstawą i jednocześnie najważniejszą zaletą jest oparcie go na znanej już platformie pamięciowej SAP HANA, która pracując w trybie in-memory oferuje możliwość zbierania i przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Sprawia to, że wszystkie decyzje mogą być podejmowane szybciej i z większą trafnością. Co więcej, nowy pakiet biznesowy to także możliwość pracy z Big Data, co zdecydowanie ułatwia planowanie i rozwój. Kolejną „nowością”, którą oferuje SAP S/4HANA jest jego dostępność na urządzeniach mobilnych. Pozwala to na „wyjście z biura” i zarządzanie firmą w każdej chwili i miejscu posiadającym dostęp do Internetu. - mówi specjalista z firmy itelligence.

Co musisz wiedzieć o wdrożeniu SAP S/4HANA?

Pakiet ERP SAP S/4HANA oferuje przedsiębiorcom zupełnie nowe możliwości zarządzania. Myśląc o jego wdrożeniu nie ma sensu czekać, gdyż może to ograniczyć realne efekty implementacji. Mówiąc konkretnej – im firma szybciej zdecyduje się na wdrożenie SAP S/4HANA, tym szybciej i dłużej będzie mogła korzystać z przewagi jaką zapewnia ten pakiet biznesowy.

Płynne przejście na SAP S/4HANA – jak zrobić to dobrze?

Decydując się na wdrożenie pakietu biznesowego SAP S/4HANA trzeba mieć świadomość, że jest to projekt wymagający odpowiedniego przygotowania i przemyślenia. Brak odpowiednich działań przygotowawczych może skutkować wydłużeniem projektu, kłopotami z kompatybilnością czy optymalizacją rozwiązań.

Każda firma jest nieco inna, wobec czego także pakiety biznesowe SAP dają duże możliwości personalizacji i dopasowania do potrzeb. Pierwszym krokiem dla każdego przedsiębiorstwa chcącego wdrożyć SAP S/4HANA powinno być szczegółowe zapoznanie się z funkcjonalnościami nowego pakietu SAP, a także przeprowadzenie analizy już posiadanego systemu SAP. W praktyce też odpowiednie zarządzanie procesem przejścia, skróci czas wdrożenia oraz pozwolić na lepszą optymalizację. Drugim etapem przejścia na SAP S/4HANA jest oczywiście realizacja techniczna. Aby sprawnie ją przeprowadzić koniecznie należy skorzystać z narzędzi takich jak np.: Maintenance Planner, który pomoże zanalizować dotychczasowe oprogramowanie SAP i określić, które elementy można zostawić, a które należy zmienić. Warto również skorzystać z narzędzia Software Update Manager – aby przeprowadzić konwersję swoich systemów do SAP S/4 HANA. Użycie tych narzędzi zdecydowanie skróci czas i zagwarantuje powodzenie procesowi przejścia – dodaje specjalista z firmy itelligence.

Wdrożenie pakietu biznesowego SAP S/4HANA wymaga odpowiedniego przygotowania i wsparcia. Warto skorzystać z możliwości analizy przed konwersją oraz usług firm wdrożeniowych. Pozwoli to na uniknięcie błędów i wykorzystanie całości potencjału nowego systemu, co z kolei bezpośrednio przełoży się na efekty konwersji.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy