Najnowsza interwencja Uważam Rze

Aktualności

Unowocześnienia w sklepach internetowych

Materiał Partnera

Prowadzenie sklepu internetowego polega na ciągłych próbach i udoskonalaniu. Konkurencja nie śpi, a rynek i potrzeby klientów dynamicznie się zmieniając. W jaki sposób nie stracić swojej mocnej pozycji na rynku e-commerce, a nawet ją poprawić? Dziś przedstawiamy kilka obowiązkowych wręcz unowocześnień takich jak uniwersalny system płatności, marketing afiliacyjny czy budowa marki.

Nowoczesny system płatności, czyli dbałość o wszystkich klientów

System płatności to jeden z obszarów, które wydają się drugorzędne. Zupełnie niesłusznie. Okazuje się, że aż 22% klientów zwraca uwagę na dostępne formy płatności elektronicznych i na tej podstawie dokonuje wyboru sklepu, z którego oferty skorzysta. Co więcej 23% zakupowiczów podejmuje decyzję także w oparciu o renomę dostawcy płatności. Istotne jest więc prawdopodobnie bezpieczeństwo, ale nie tylko. System płatności oparty wyłącznie o szybkie przelewy i możliwość płacenia kartą jest obecnie niewystarczający. By zadowolić szersze grono klientów, należy dam im dodatkowe możliwości, takie jak BLIK One Click Payment oferowane choćby przez lidera na polskim rynku płatności – Blue Media.

User experience to wyższa sprzedaż

O ile system płatności może zdecydować o wyborze konkretnego sklepu, o tyle osobną kwestię stanowi przekonanie klienta do zakupu. W tym momencie dochodzimy do kwestii user experience. Specjaliści z dziedziny UX potrafią spojrzeć na sklep z perspektywy konsumenta i poznać jego system decyzyjny. W oparciu o tę wiedzę tworzy się interfejs sklepu. Rozmieszczenie zdjęć, opisów i przycisków jest tu niezwykle ważne. UX sprawdza się także jako narzędzie redukcji liczby porzuconych koszyków, które stanowią zmorę wielu e-sklepów.

Rola marki lub influencera

UX oraz system płatności to bardziej techniczne aspekty funkcjonowania sklepu internetowego. Bardzo dużą rolę odgrywają także kwestie wizerunkowe wpływające na zaufanie klientów. Na pewnym etapie rozwoju e-sklepu warto mocno zainwestować w budowę silnej marki. Inwestycja nie zawsze musi oznaczać pokaźne nakłady finansowe. Duże znaczenie ma wartościowy content. Nie istnieje uniwersalny sposób na sukces. W niektórych branżach warto prowadzić bloga lub publikować artykuły, w innych lepiej sprawdzą się treści video. Marce może także towarzyszyć influencer aktywny w mediach społecznościowych. Moda, kosmetyki, czy styl życia to przykłady dziedzin, w których rola lidera opinii wydaje się szczególnie ważna.

Kampanie skrojone na miarę potrzeb

Każdy sklep prowadzi działania promocyjne. Należy je przy tym ciągle udoskonalać. Marketing internetowy oferuje wiele możliwości. Działania SEO, czy tradycyjne reklamy to konieczność. Istotne znaczenie ma także ich personalizacja. Ważnym udoskonaleniem bywa marketing afiliacyjny. W ten sposób marka i produkty stają się obecne w internecie na więcej sposobów, w tym mediach społecznościowych, wśród influencerów, czy na internetowych porównywarkach,

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez