Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

20. rocznica polskiej szarży na Broadway

Adam Ciesielski

„Metro” poległo w Nowym Jorku, ale pozostaje jedną z najambitniejszych prób zaistnienia polskiej rozrywki

W  historii show-biznesu nie zapisaliśmy imponującej karty. Jedynym znanym za granicą polskim przebojem pozostaje „Tango Milonga" (funkcjonujące na Zachodzie pod tytułem „Oh, Donna Clara") napisane przez Jerzego Petersburskiego na przełomie lat 20. i 30. XX w. Jedyną kojarzoną z Polską wykonawczynią jest Basia (Trzetrzelewska), która w połowie lat 80. sprzedała ponad milion płyt.

Szansy zrobienia światowej kariery nie wykorzystała w latach 60. Ewa Demarczyk – najoryginalniejszy talent polskiej piosenki. Obiecujące sukcesy europejskie duetu fortepianowego Marek i Wacek przerwała tragiczna śmierć Wacława Kisielewskiego.

Tę sytuację usiłował zmienić musical „Metro" Janusza Józefowicza i Janusza Stokłosy. Twórcom spektaklu, będącego u nas pierwszą po wojnie produkcją w pełni prywatną, w stylu zachodnim, zamarzył się atak na Broadway. 40-osobowa ekipa z Edytą Górniak, Katarzyną Groniec, Robertem Janowskim uczyła się angielskiego pod kierunkiem amerykańskich nauczycieli. Prawnicy polskiego producenta musieli zdobyć zgodę Equity, organizacji czuwającej, by nikt przypadkowy nie kręcił się po tak specyficznie amerykańskiej enklawie jak Broadway i nie odbierał chleba miejscowym artystom.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy