Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Święta coraz mniej święte

Jarosław Stróżyk, Kamila Baranowska

„Kevin sam w domu” w telewizji, „Last Christmas” w radiu, św. Mikołaj w reklamie coca-coli i Chuck Norris na reniferze. Sezon świąteczny niniejszym można uznać za otwarty

Po raz kolejny można też odnieść wrażenie, że każdego roku bombardowanie choinkami, Mikołajami, śnieżynkami, reniferami i innymi świątecznymi atrybutami zaczyna się coraz wcześniej. W tym roku jedna z telewizji komercyjnych wyemitowała „Kevina" równo miesiąc przed Wigilią. Ale świąteczne reklamy pojawiły się w telewizji już kilka dni po Wszystkich Świętych. Mało kogo już to dziwi, wielu – irytuje.

Do banalizacji świąt w dużej mierze przyczyniają się media i marketing, ale nie bez winy jesteśmy także my sami. Zakupowa gorączka skutecznie przesłania nam istotę świąt Bożego Narodzenia. Ważniejsze od przedświątecznej spowiedzi czy uczestnictwa w roratach staje się polowanie na prezenty i okazje. Z drugiej strony trudno się dziwić, że nie każdy potrafi się przed tak agresywnym marketingiem, z jakim mamy do czynienia w okresie świątecznym, uchronić.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy