Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Święta coraz mniej święte

Jarosław Stróżyk, Kamila Baranowska

„Kevin sam w domu” w telewizji, „Last Christmas” w radiu, św. Mikołaj w reklamie coca-coli i Chuck Norris na reniferze. Sezon świąteczny niniejszym można uznać za otwarty

Po raz kolejny można też odnieść wrażenie, że każdego roku bombardowanie choinkami, Mikołajami, śnieżynkami, reniferami i innymi świątecznymi atrybutami zaczyna się coraz wcześniej. W tym roku jedna z telewizji komercyjnych wyemitowała „Kevina" równo miesiąc przed Wigilią. Ale świąteczne reklamy pojawiły się w telewizji już kilka dni po Wszystkich Świętych. Mało kogo już to dziwi, wielu – irytuje.

Do banalizacji świąt w dużej mierze przyczyniają się media i marketing, ale nie bez winy jesteśmy także my sami. Zakupowa gorączka skutecznie przesłania nam istotę świąt Bożego Narodzenia. Ważniejsze od przedświątecznej spowiedzi czy uczestnictwa w roratach staje się polowanie na prezenty i okazje. Z drugiej strony trudno się dziwić, że nie każdy potrafi się przed tak agresywnym marketingiem, z jakim mamy do czynienia w okresie świątecznym, uchronić.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez